[Dutch] Van schooljongen tot koning -ba

Upcoming books being recorded by a solo reader
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

CCatharina wrote: February 20th, 2022, 9:04 am
Hopellijk ben ik niet te vervelend geweest!
Ik ben je dankbaar voor alles wat je vindt. Zelfs de kleinste fout wil ik graag herstellen.
Ik had gevraagd om standaard PL, maar dat vraag ik om niet te lastig te zijn. Als jij wil controleren volgens Word Perfect, dan ben ik daar blij mee.
En als je dingen vindt die ik beter (of anders) had moeten uitspreken, dan ben ik je daar helemaal dankbaar voor.

Ik heb alles aangepast volgens jouw lijst.

Ik ga nu de eerste vijf bestanden voorzien van een betere ruisfilter. Ik kan niet precies hetzelfde doen als met de laatste bestanden, maar ik zie wel hoe ver ik kom.

Bart

PS: Ook de eerste vijf bestanden hebben nu een grotere ruisonderdrukking. Bij deze bestanden durf ik niet verder te gaan; we moeten het hier mee doen denk ik.
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

https://librivox.org/uploads/bart/vanschooljongentotkoning_09_bertrand_128kb.mp3
38:06

Dit is het op één na langste hoofdstuk van het boek.
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
CCatharina
Posts: 17
Joined: February 18th, 2021, 3:16 pm
Location: The Netherlands

Post by CCatharina »

Hallo Bart,

Ik was weer een tijdje weg, maar heb weer tijd kunnen vinden voor wat correcties!

Achtste Hoofdstuk

Algemeen Het kan aan mij liggen, maar ik heb het gevoel alsof er meer ruis is dan in vorige hoofdstukken. Heeft u misschien iets aangepast aan de noise-cancelling?

5.44 Herhaling van "vooral daar zijn onvervalscht Hollandsch bloed hem tot geen enkele concessie aan Russische wenschen of zeden liet verleiden" (ik zou persoonlijk kiezen voor de tweede versie, deze heeft minder ruis)
13.22 Vreemd geluid (bent u misschien nog steeds een beetje verkouden? Zo ja, beterschap :wink: )
16.25 en 24.50Ik merk dat u in dit hoofdstuk meerdere opnames heeft geknipt/geplakt. De meeste keren dat ik dit heb opgemerkt, vind ik het niet storen omdat het gaat om een paragraaf of zin. Maar in deze gevallen valt het heel erg op omdat u midden in een woord veranderd van opname, wat wel redelijk stoort

Het volgende hoofdstuk kijk ik hopelijk morgen na!

Met vriendelijke groet,
Catharina
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

CCatharina wrote: March 7th, 2022, 11:22 am
Achtste Hoofdstuk

Algemeen Het kan aan mij liggen, maar ik heb het gevoel alsof er meer ruis is dan in vorige hoofdstukken. Heeft u misschien iets aangepast aan de noise-cancelling?
Ik heb dit hoofdstuk in twee delen opgenomen. Ik weet niet of het daar aan ligt. Ik heb een heel milde tweede ruisonderdrukking extra gedaan. Ik hoop dat het nu beter is.
CCatharina wrote: March 7th, 2022, 11:22 am 5.44 Herhaling van "vooral daar zijn onvervalscht Hollandsch bloed hem tot geen enkele concessie aan Russische wenschen of zeden liet verleiden" (ik zou persoonlijk kiezen voor de tweede versie, deze heeft minder ruis)
13.22 Vreemd geluid (bent u misschien nog steeds een beetje verkouden? Zo ja, beterschap :wink: )
Ik kan geen vreemd geluid vinden op die plek.
CCatharina wrote: March 7th, 2022, 11:22 am 16.25 en 24.50Ik merk dat u in dit hoofdstuk meerdere opnames heeft geknipt/geplakt. De meeste keren dat ik dit heb opgemerkt, vind ik het niet storen omdat het gaat om een paragraaf of zin. Maar in deze gevallen valt het heel erg op omdat u midden in een woord veranderd van opname, wat wel redelijk stoort
Mijn stem is steeds net iets anders. Soms lukt het me perfect om een stukje opnieuw in te spreken, soms lukt dat niet.
Ik denk dat ik de tweede nu wel goed heb gedaan, maar de eerste is helaas nog steeds hoorbaar....

Bedankt!
Bart
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
Post Reply