[DUTCH]Beknopte uiteenzetting theorie van Darwin -lz

Solo or group recordings that are finished and fully available for listeners
Post Reply
kattekliek
Posts: 743
Joined: November 15th, 2010, 12:07 pm
Location: The Netherlands
Contact:

Post by kattekliek »

Het zou cross-platform moeten werken ... Anyway, lezer zal 't dus oplossen bij het catalogiseren :)
Do you live in Europe, Canada, Australia, ... any country where death date of author determines if a book is in the Public Domain? Come to legamus.eu to record books published in 1923 or later, written by authors dead since >70 years!
kattekliek
Posts: 743
Joined: November 15th, 2010, 12:07 pm
Location: The Netherlands
Contact:

Post by kattekliek »

Nu, opnames zullen op zich moeten laten wachten, en de oorzaak is niet zo leuk (zacht uitgedrukt).

Afgelopen vrijdag is het ventilatiekanaal in onze flat schoongemaakt ... Oh, hadden ze het maar gelaten zoals het was! Nu horen we al dagenlang een zwaar, stampend geluid. Een geluid dat zo laag-frequent is dat je de afzonderlijke golven ervan kunt waarnemen. Eerst dachten we dat het een helicopter was! Maar nee dus ... die vliegen over, maar dit blijft - dag en nacht. Het is echt afschuwelijk :shock: Vannacht hebben mijn man en ik met oordopjes ingeslapen; en het eerste wat ik vanochtend heb gedaan, is de huismeester bellen. Hij kon het persoonlijk niet oplossen, maar zou het doorgeven. Zojuist kwam ik thuis en het was er nog steeds :cry: Morgenochtend gelijk maar weer gaan bellen, mja ...

Zojuist eens een stukje opgenomen; is normaliter het basisgeluidsniveau ca. -60 dB, nu is het -48 dB, hoe lager de frequentie hoe luider het geluid. En bovengenoemd gestamp heeft een frequentie van 20 Hz. Joepie :cry: :evil: Mén ik hoop dat dit echt snel opgelost kan worden, anders word ik gek ... Maar hoe of wat het ook wordt - LV'en zit er ff niet in.
Do you live in Europe, Canada, Australia, ... any country where death date of author determines if a book is in the Public Domain? Come to legamus.eu to record books published in 1923 or later, written by authors dead since >70 years!
jvangiel
Posts: 189
Joined: October 11th, 2010, 1:08 pm
Location: Belgium
Contact:

Post by jvangiel »

Misschien is het wel een wraakactie om je te doen stoppen met het inlezen van zo'n duivels boek. :twisted:
"Every great advance in natural knowledge has involved the absolute rejection of authority" (Thomas Henry Huxley)
mijn podcast "kritisch denken"
kattekliek
Posts: 743
Joined: November 15th, 2010, 12:07 pm
Location: The Netherlands
Contact:

Post by kattekliek »

Divine intervention ... Image Mmm, nee, ik denk dat het eerder iets te maken heeft met bouwlui die ff niet zo slim bezig zijn geweest. Maar inmiddels hebben we de halve flat (nja, iets overdreven ;)) gemobiliseerd om klachten te gaan indienen. Een blinde bovenbuurman, zo zielig, die zit met isolerende koptelefoon op het hoofd omdat ie er helemaal gek van wordt :(

Maar jij hebt nu i.i.g. ruim voldoende tijd om in te halen met PL'en :mrgreen:
Do you live in Europe, Canada, Australia, ... any country where death date of author determines if a book is in the Public Domain? Come to legamus.eu to record books published in 1923 or later, written by authors dead since >70 years!
jvangiel
Posts: 189
Joined: October 11th, 2010, 1:08 pm
Location: Belgium
Contact:

Post by jvangiel »

Ik was van plan net te beginnen. 8-)

Wat de ID3 tags betreft had ik toch nog twee dingen graag gehoord:
1. Hoe downloaden jullie een bestand van Librivox? (misschien heeft dat er iets mee te maken).
2. Welke browser gebruiken jullie daarvoor (ik gewoon firefox) en ik vind geen instellingen die zouden kunnen ervoor zorgen dat ID3 tags worden verwijderd.
3. Op welk operating system. Bij Kathy is het Linux had ik begrepen, maar Anna?
"Every great advance in natural knowledge has involved the absolute rejection of authority" (Thomas Henry Huxley)
mijn podcast "kritisch denken"
kattekliek
Posts: 743
Joined: November 15th, 2010, 12:07 pm
Location: The Netherlands
Contact:

Post by kattekliek »

1. Rechtsklikken op de link (om 't even of ie in het MW of een post is gezet) en 'save as'
2. Firefox
3. Linux inderdaad (maar ik heet geen Kathy :lol: )
Do you live in Europe, Canada, Australia, ... any country where death date of author determines if a book is in the Public Domain? Come to legamus.eu to record books published in 1923 or later, written by authors dead since >70 years!
jvangiel
Posts: 189
Joined: October 11th, 2010, 1:08 pm
Location: Belgium
Contact:

Post by jvangiel »

Deel 6:
31:51 pdfblz 87, of blz 74, niet vermeld dat het beest in 1835 ontdekt is. moet dus zijn: "dit laatste, in 1835 ontdekte dier..."

Voor de rest geen opmerkingen.

Wat "Kathy" betreft. Ik vind "Kattekliek" te omslachtig om steeds te typen. Dus blijft het Kathy, tenzij je me een andere beknopte voorkeur geeft. :wink:
"Every great advance in natural knowledge has involved the absolute rejection of authority" (Thomas Henry Huxley)
mijn podcast "kritisch denken"
jvangiel
Posts: 189
Joined: October 11th, 2010, 1:08 pm
Location: Belgium
Contact:

Post by jvangiel »

Deel 5 ook ok nu.
"Every great advance in natural knowledge has involved the absolute rejection of authority" (Thomas Henry Huxley)
mijn podcast "kritisch denken"
lezer
Posts: 8709
Joined: July 28th, 2007, 3:27 pm
Location: The Netherlands

Post by lezer »

jvangiel wrote:Ik was van plan net te beginnen. 8-)

Wat de ID3 tags betreft had ik toch nog twee dingen graag gehoord:
1. Hoe downloaden jullie een bestand van Librivox? (misschien heeft dat er iets mee te maken).
2. Welke browser gebruiken jullie daarvoor (ik gewoon firefox) en ik vind geen instellingen die zouden kunnen ervoor zorgen dat ID3 tags worden verwijderd.
3. Op welk operating system. Bij Kathy is het Linux had ik begrepen, maar Anna?
1. Zelfde, rechter-muisklik en "save as" - dan afspelen in iTunes of Audacity.
2. Firefox.
3. Mac

Ik denk dat het misschien meer ligt aan de afspeelsoftware die je gebruikt. Of heb je ook bij de eigenschappen van het bestand zelf gekeken?

PS - hoop dat het geluid nu weg is, kattekliek? (ik heb ook de neiging het in te korten natuurlijk :) maar ik zal me inhouden ) Klinkt vreselijk!
Anna
jvangiel
Posts: 189
Joined: October 11th, 2010, 1:08 pm
Location: Belgium
Contact:

Post by jvangiel »

Anne,
Nee, ik kijk gewoon direct in de map waar ik het bestand geplaatst heb. En de software die ik gebruik is ofwel Audacity ofwel iTunes, en als macgebruiker kan je toch geen probleem hebben met dat laatste :)

In ieder geval, ik wacht af tot ik je finale versies zie. Misschien is het dan allemaal opgelost.
"Every great advance in natural knowledge has involved the absolute rejection of authority" (Thomas Henry Huxley)
mijn podcast "kritisch denken"
kattekliek
Posts: 743
Joined: November 15th, 2010, 12:07 pm
Location: The Netherlands
Contact:

Post by kattekliek »

Ik voeg de tags in Audacity toe; zou ook niet weten hoe het anders kan. Nu ja, ik ga ervan uit, dat het ID-tag probleem t.z.t. wel opgelost wordt.

En nee, het geluid is er nog. Ik heb al twee nachten doorgebracht in mijn oude flat die te koop staat (mijn man en ik zijn dus nog geen jaar na onze bruiloft al gescheiden van tafel en bed ;) - vanwege de files naar zijn werk in de ochtendspits slaapt hij wel thuis). Gisterenmiddag met de bouwopzichter gepraat en die zei dat er vóór het weekend wat aan gaat gebeuren. Ze zijn aan het uitproberen in één ventilatiekanaal wat de oorzaak is. Waarschijnlijk worden vandaag alle ventilators in de hele flat uitgezet in afwachting van de uitkomst. Tja, liever een paar dagen een vochtige douche, dan nog langer dit gedoe! :cry: Hopelijk hebben we een rustig weekend voor de boeg en dan kan ik de PL-opmerking uitvoeren en wellicht ook weer 'n nieuwe sectie opnemen :)

(en ik heet liever Kathy dan kat ofzo ;) Maar voor je 't weet denken mensen echt dat ik zo heet ... nou ja, had ik maar een andere nickname moeten kiezen :P )
Do you live in Europe, Canada, Australia, ... any country where death date of author determines if a book is in the Public Domain? Come to legamus.eu to record books published in 1923 or later, written by authors dead since >70 years!
kattekliek
Posts: 743
Joined: November 15th, 2010, 12:07 pm
Location: The Netherlands
Contact:

Post by kattekliek »

jvangiel wrote:Deel 6:
31:51 pdfblz 87, of blz 74, niet vermeld dat het beest in 1835 ontdekt is. moet dus zijn: "dit laatste, in 1835 ontdekte dier..."

Voor de rest geen opmerkingen.
Eindelijk, dat rotlawaai is weg! :clap: Dus hierbij de herziene versie, nieuwe lengte is 33:03

http://upload.librivox.org/share/uploads/lz/theoriedarwin_06_dub.mp3
Do you live in Europe, Canada, Australia, ... any country where death date of author determines if a book is in the Public Domain? Come to legamus.eu to record books published in 1923 or later, written by authors dead since >70 years!
jvangiel
Posts: 189
Joined: October 11th, 2010, 1:08 pm
Location: Belgium
Contact:

Post by jvangiel »

kattekliek wrote:Eindelijk, dat rotlawaai is weg!
Je ziet, ik heb ervoor gebeden en het heeft geholpen.

Deel 6 OK
"Every great advance in natural knowledge has involved the absolute rejection of authority" (Thomas Henry Huxley)
mijn podcast "kritisch denken"
kattekliek
Posts: 743
Joined: November 15th, 2010, 12:07 pm
Location: The Netherlands
Contact:

Post by kattekliek »

jvangiel wrote:Je ziet, ik heb ervoor gebeden en het heeft geholpen.
Jaja, dat zeggen ze allemaal ... achteraf!
Deel 6 OK
Dank je :)
Do you live in Europe, Canada, Australia, ... any country where death date of author determines if a book is in the Public Domain? Come to legamus.eu to record books published in 1923 or later, written by authors dead since >70 years!
kattekliek
Posts: 743
Joined: November 15th, 2010, 12:07 pm
Location: The Netherlands
Contact:

Post by kattekliek »

Sectie 7 heeft een week lang ongeëdit op de harde schijf alhier gestaan, maar hier is ie dan eindelijk toch :)

http://upload.librivox.org/share/uploads/lz/theoriedarwin_07_dub.mp3
lengte: 33:08.

Let even op op blz. 85 (98 in de PDF); hier staat een halve voetnoot; de rest staat op de volgende bladzijde onderaan.
Do you live in Europe, Canada, Australia, ... any country where death date of author determines if a book is in the Public Domain? Come to legamus.eu to record books published in 1923 or later, written by authors dead since >70 years!
Post Reply