[COMPLETE][DUTCH]Verspreide verhalen door ALG Bosboom-Toussaint - kit

Solo or group recordings that are finished and fully available for listeners
Post Reply
Paezra
Posts: 40
Joined: March 30th, 2015, 6:11 am

Post by Paezra »

Verspreide verhalen door A. L. G. Bosboom-Toussaint (1812 - 1886).

This project is now complete! All audio files can now be found on the catalog page for this project https://librivox.org/verspreide-verhalen-by-a-l-g-bosboom-toussaint/
In dit boek bundelt Bosboom-Toussaint enkele eerder los verschenen verhalen. Het boek bevat 'De echtgenooten van Turin', 'Lord Edward Glenhouse', 'Almagro' en 'Het blijspel van de Markiezin de Caumartin'. ( Paezra)
  • Tekstbron (lees alleen van deze tekst!): http://www.dbnl.org/tekst/bosb002vers01_01/
  • Gewenste soort van proefluisteren (Lees a.u.b. de PL FAQ): standard



    NOTA BENE: Beste solist, we willen voorkomen dat onze zwaarbelaste server volstroomt met bestanden van projecten die nooit af komen omdat de inspreker verdwenen is. Laat ons daarom alsjeblieft tenminste één keer per maand weten dat je er nog bent, en nog van plan bent het project af te maken. Doe dit door het plaatsen van een berichtje in deze forumdraad. Zelfs als het je niet gelukt is om iets nieuws in te spreken, willen we graag van je horen. Als we drie maanden niets van je gehoord hebben, zou je project omgezet kunnen worden in een groepsproject. Bestanden die je al hebt ingestuurd zullen dan in dat groepsproject gebruikt worden. Als er nog geen bestanden zijn, zal het project verwijderd worden van het forum (neem dan contact op met een admin om te kijken of het hersteld kan worden als je later van gedachten verandert).

    Wilt u a.u.b. geen bestanden downloaden van lopende projecten (tenzij u medewerker bent van het project). Onze servers hebben niet voldoende capaciteit om grote hoeveelheden verkeer af te handelen. Wacht tot de voltooiing van het project. Bedankt!

    Magic Window:



    BC Admin
  • Voeg de volgende tekst toe aan het begin en eind van ieder bestand:
    Laat niet meer dan 0.5 tot 1 sec stilte aan het begin van je opname!

    intro:
    Sectie [number] van Verspreide verhalen.
    Dit is een LibriVox opname. Alle opnamen van LibriVox zijn vrij van auteursrechten. Voor meer informatie of om vrijwilliger te worden, ga naar librivox PUNT org
    [Optional: Opname door [jouw naam], [stad, je blog of podcast of webadres]
    Verspreide verhalen, door A. L. G. Bosboom-Toussaint.
    [Full title in Magic Window].
    Einde van de opname:
    Einde van Sectie [number].
    [Optional, and if not stated in the intro: Opname door [jouw naam], [stad, je blog of podcast of webadres]
    Voeg extra toe bij het einde van het boek:
    Einde van Verspreide verhalen, door A. L. G. Bosboom-Toussaint.

    Voeg ~5 seconden stilte toe aan het einde van je opname.

    Voorbeeld bestandsnaam verspreideverhalen_##_bosboomtoussaint_128kb.mp3 (alles in kleine letters) waar ## staat voor het sectie-nummer. (e.g. verspreideverhalen_01_bosboomtoussaint_128kb.mp3)

    Overdracht van bestanden (opnamen die klaar zijn)
    Vergeet niet om een post te maken als je een bestand hebt ingestuurd. Geef ook de lengte op van het bestand (tijdsaanduiding: mm:ss) en de gegeven link
    • Stuur je bestand op met de LibriVox Uploader: https://librivox.org/login/uploader
      Image
      (Als je de afbeelding hierboven niet kunt lezen, stuur een berichtje naar een admin)
    • Je zult de MC moeten kiezen; voor dit project is dat: Kitty
    • Kopieer de link die deze Uploader je geeft in een berichtje in deze forumdraad.
    • Als dit niet werkt, of als je vragen hebt: meer informatie hier (in het Engels): How To Send Your Recording wiki page

    Heb je vragen?
    Plaats hieronder een bericht
Last edited by Paezra on February 18th, 2020, 9:34 am, edited 1 time in total.
lezer
Posts: 8709
Joined: July 28th, 2007, 3:27 pm
Location: The Netherlands

Post by lezer »

Hallo Paezra,
Ik kan je MC zijn voor dit project. Ik ga het in orde maken. Ben zo terug.
Anna
lezer
Posts: 8709
Joined: July 28th, 2007, 3:27 pm
Location: The Netherlands

Post by lezer »

Hallo Paezra,
Zo, klaar om van start te gaan. Ik zag dat dit je eerste solo wordt. Dat betekent dat er weer wat nieuwe dingen zijn voor je om te leren: voor dit project ben jijzelf degene die het Magic Window bij gaat houden. Hier is een link met een hele hoop informatie: http://wiki.librivox.org/index.php?title=Soloists:_How_to_update_the_Magic_Window
Vooral de instructies om voor de eerste keer je wachtwoord te krijgen kun je beste even goed lezen (dit wordt een ander wachtwoord dan wat je gebruikt voor de forums). Laat me weten als je ergens tegen aan loopt.

Wat betreft de intro: omdat het om losse verhalen gaat, is het niet heel zinvol om te starten met "hoofdstuk x". Voorstel: start met iets als "sectie x", wat gewoon doorgenummerd wordt, en dan aan het eind van de intro kun je de titel van het verhaal en het hoofdstuk noemen. Alternatief is dat je start met "hoofdstuk x van [verhaal titel]". Denk er maar even over na wat je het beste vindt klinken.

Ik stel voor dat we dit project nog even hier in de "Launch Pad" laten staan, wie weet komt er een proef-luisteraar voorbij!

Alvast veel plezier met het project!
Anna
Paezra
Posts: 40
Joined: March 30th, 2015, 6:11 am

Post by Paezra »

Bedankt voor de begeleiding lezer.
De titels staan alvast in de Magic Window.

De tip van het noemen van de sectie ga ik zeker volgen. Ik had zelf al even zitten nadenken en kwam er nog niet helemaal uit.

Ik vind dit het mooiste klinken:

Sectie [nummer] van Verspreide verhalen door A. L. G. Bosboom-Toussaint. Deze Librivox-opname is vrij van auteursrechten.
Opname door [jouw naam], [stad, je blog of podcast of webadres]
[verhaal titel] hoofdstuk [hoofdstuk titel]
Paezra
Posts: 40
Joined: March 30th, 2015, 6:11 am

Post by Paezra »

Ik heb er zin in. Een tijd geleden had ik de tekst al uitgekozen.
Juist tegen het opzetten van het project keek ik het meeste op.
Nu lig ik ziek op bed en dat bleek juist een goede stimulans om het nu allemaal toch aan te gaan.
Het valt me reuze mee.
Zodra mijn stem weer hersteld is kan het opnemen beginnen.

Tegen het einde van het project zal ik nog een betere samenvatting opstellen.
lezer
Posts: 8709
Joined: July 28th, 2007, 3:27 pm
Location: The Netherlands

Post by lezer »

Het MW ziet er goed uit!
Ja, het valt best mee, he, om zo'n project te starten. Het inspreken is toch echt wel het meeste werk :)
Veel beterschap!
Anna
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

Voorstel voor de cover bovenaan geplaatst.
Bart
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
Paezra
Posts: 40
Joined: March 30th, 2015, 6:11 am

Post by Paezra »

Wow, ziet er goed uit.
lezer
Posts: 8709
Joined: July 28th, 2007, 3:27 pm
Location: The Netherlands

Post by lezer »

Bedankt, Bart!

Paezra, ik zal het project nu naar "Going Solo" verplaatsen.
Zodra je op gang bent met inspreken, zal ik een 'advertentie' plaatsen op zoek naar een DPL (proefluisteraar). Maar eerst maar wachten tot je stem hersteld is!
Anna
Paezra
Posts: 40
Joined: March 30th, 2015, 6:11 am

Post by Paezra »

Paezra
Posts: 40
Joined: March 30th, 2015, 6:11 am

Post by Paezra »

Hoofdstuk 1 is opgenomen, maar ik moet nog even de tijd vinden voor het monteren.
Ik wou even laten weten dat ik er nog mee bezig ben.
lezer
Posts: 8709
Joined: July 28th, 2007, 3:27 pm
Location: The Netherlands

Post by lezer »

Hallo Paezra,
Goed te zien dat het gelukt is! Ik ga maar eens een 'advertentie' plaatsen in "Listeners Wanted" op zoek naar een "proef-luisteraar"!
Anna
UnityEagle
Posts: 1
Joined: April 25th, 2018, 4:33 am

Post by UnityEagle »

Hi ik ben Sylvia a.k.a. UnityEagle, ik ben een nieuw hier en dit is mijn eerste poging om een bijdrage te leveren voor proof-listening. ik weet nog niet hoe alles exact werkt. Maar ik heb zojuist naar het voorberigt en hoofdstuk 1 geluisterd en voor zover ik kan beoordelen klinkt het prima. Alles voldoet aan de checklist zoals die hier vermeld staat waar op te letten bij het luisteren.
Erg aangename stem om naar te luisteren trouwens ;) wilde ik even toevoegen. :clap:

Indien ik niet de juiste regels heb gevolgd omtrent het proof-listening hoor ik dit graag.

p.s. veel succes en met name plezier bij het opnemen van de verdere hoofdstukken.

Groetjes Sylvia a.k.a. UnityEagle
lezer
Posts: 8709
Joined: July 28th, 2007, 3:27 pm
Location: The Netherlands

Post by lezer »

Hallo Sylvia,
Welkom! Bedankt voor je hulp!!
Sorry dat het even duurde voor je een reactie kreeg, ik was de afgelopen weken wat afgeleid door mijn werk, en had niet ingelogd op de forums.
Heb je zin om straks de volgende verhalen ook te 'proef-luisteren' als ze klaar zijn?
Groeten,
Anna
Anna
Post Reply