[TONEEL NL] Naakt Model door C.S. Adama van Scheltema - avai

Deutsche Projekte, Nederlandstalige Projecten, Proyectos en español, projets en français, Projekty po polsku, 日本語のプロジェクト
Post Reply
Availle
LibriVox Admin Team
Posts: 22429
Joined: August 1st, 2009, 11:30 pm
Contact:

Post by Availle »

Naakt Model door C. S. Adama van Scheltema (1877 - 1924).

Image
I'll need help with this please (Samenvatting van )
BC/MC: Availle
DPL voor rollen: Tlaloc
montage: bart
DPL voor finale bestanden: Availle
cover: bart
    1. Hoe je een deel toegewezen krijgt, en 'hoe het hier werkt' Voor het kiezen van een sectie om op te nemen, kijk onder punt 5 hieronder naar de secties. Al de secties zonder namen ernaast zijn 'vrij spel'. Klik op 'Post reply' links bovenaan op het scherm en zeg ons welke sectie je zou willen lezen (gebruik het sectie nummer uit de meest linkse kolom in de lezerslijst, aub). Lees punt 6 tot 8 hieronder voor wat je moet doen voor, tijdens en na het opnemen.
    2. Is opnemen nieuw voor je? Lees onze Beginnersgids
    3. Is er een deadline? Stuur je opname alsjeblieft in binnen 1-2 maanden nadat je de sectie geclaimd hebt (of voor de streefdatum van het project, als dat eerder is). NB - tbv lezers die hun opnames op tijd voltooid hebben, zullen secties die niet binnen 2 maanden klaar zijn automatisch weer vrijgegeven worden, en vervalt je claim, tenzij je op tijd om een verlenging vraagt. De BC beslist of de verlenging verleend wordt. Als het je duidelijk wordt dat het je niet lukt om je sectie te doen, om wat voor reden dan ook, laat het ons weten, dan geven we die weer vrij. Dit is helemaal geen schande; we zijn allemaal vrijwilligers en er kunnen altijd dingen gebeuren.
    4. Waar vind ik de tekst? Brontekst (lees aub alleen van deze tekst!): http://www.gutenberg.org/ebooks/48413
    5. Kies een rol (de nummers in de eerste kolom hieronder)! Nota bene: alle Librivox opnamen worden in the public domain geplaatst. Dus, als je hier gaat meedoen, geldt dat ook voor jouw opname.
      Als dit je eerste opname voor Librivox is, laat me aub weten onder welke naam of pseudoniem je vermeld wilt worden in de Librivox catalogus. We kunnen ook een link naar een persoonlijke website/blog plaatsen.


      Wil je graag proefluisteren? (PL-ers): lees de Listeners Wanted FAQ voor je begint! (Alleen beschikbaar in het Engels, je kunt ook hier om advies vragen als je twijfelt.) Soort proefluisteren gewenst:
      special: rollen word-perfect, finale bedrijven standaard.

      Wilt u a.u.b. geen bestanden downloaden van lopende projecten (tenzij u medewerker bent van het project). Onze servers hebben niet voldoende capaciteit om grote hoeveelheden verkeer af te handelen. Wacht tot de voltooiing van het project. Bedankt!

      Magic Window:



      BC Admin
      Genres voor dit project: Plays

      Steekwoorden die het boek beschrijven:
    6. Begin van de opname: Lees de volgende tips voor het opnemen door (in Engels): http://librivox.org/forum/viewtopic.php?p=6427#6430

      Stel je opname-software in op:
      Kanalen (channels): 1 (Mono)
      Bit Rate: 128 kbps
      Sample Rate:: 44.1 kHz
    7. :
      Stuur een opname per bedrijf.
    8. Zorg dat je dit toevoegt aan het begin van je opname:
      [Rol], gelezen van [jou naam].

      Als je de verteller gaat lezen, dan lees aub iedere keer:Aan het begin: Bedrijf [#] deel 1 deel 2 van Naakt Model Dit is een LibriVox opname. Alle opnamen van LibriVox zijn vrij van auteursrechten. Voor meer informatie of om vrijwilliger te worden, ga naar librivox PUNT org[/i]

      Aan het einde: Einde van bedrijf [#] deel 1 deel 2.

      Denk er a.u.b. aan om deze draad geregeld na te lezen voor eventuele wijzigingen!
    9. Sla de bestanden zo op:
      128 kbps MP3
      naaktmodel_#_naamvanrol.mp3 (alles in kleine letters) waar # staat voor het bedrijf-nummer. (e.g. naaktmodel_1_helena.mp3)

      Overdracht van bestanden (opnamen die klaar zijn) Vergeet niet om een post te maken als je een bestand hebt ingestuurd.
      • Stuur je bestand op met de LibriVox Uploader https://librivox.org/login/uploader
        Image
        (Als je de afbeelding hierboven niet kunt lezen, stuur een berichtje naar een admin)
      • Je zult de MC moeten kiezen; voor dit project is dat: Availle - availle
      • Kopieer de link die deze Uploader je geeft in een berichtje in deze forumdraad.
      • Als dit niet werkt, of als je vragen hebt: meer informatie hier (in het Engels): How To Send Your Recording wiki page


      Heb je vragen?
      Plaats hieronder een bericht
Cheers, Ava.
Resident witch of LibriVox, channelling
Granny Weatherwax: "I ain't Nice."

--
AvailleAudio.com
Availle
LibriVox Admin Team
Posts: 22429
Joined: August 1st, 2009, 11:30 pm
Contact:

Post by Availle »

Nou, dan doen we het toch gewoon... :wink:

Zoude een van de "echte" Nederlanders even mijn post van boven kunnen doorlezen en mijn fouten gaan verbeteren, aub? Het zijn er nu een jaar of 8... En als iemand van jullie een samenvatting wil schrijven voordat we in the catalog gaan, laat het me weten.

Bijna alle rollen hebben een leeftijd aangegeven in het toneel. Het is niet zo belangrijk, maar helpt misschien bij de keuze.

Er zijn 26 korte scenes, en de individuele rollen hebben volgende antaal scenes:
Henri (22 scenes) - Herman (8) - Oompje (5) - Jules (4) - Frits (4)
Nellie (13) - Helena (7) - Marie (5) - Cor (3) - Tootje (1)

Veel plezier met onze eerste Nederlandse toneel! :clap:
Cheers, Ava.
Resident witch of LibriVox, channelling
Granny Weatherwax: "I ain't Nice."

--
AvailleAudio.com
lezer
Posts: 8709
Joined: July 28th, 2007, 3:27 pm
Location: The Netherlands

Post by lezer »

Dank je wel, Ava! Leuk!

Zou ik me mogen inschrijven voor de rol van Helena?
Anna
Tlaloc
Posts: 305
Joined: November 2nd, 2010, 3:17 am
Location: Haute Savoie France

Post by Tlaloc »

En ik speel graag mee als "Herman" als dat kan
Availle
LibriVox Admin Team
Posts: 22429
Joined: August 1st, 2009, 11:30 pm
Contact:

Post by Availle »

Bedankt jullie!

lezer mag Helena en Herman wordt gespeeld van Herman - perfect :wink:

Herman, zou je liever de rollen PLen of het finale toneel, of allebij? Voor je Herman-rol doe ik in ieder geval het PL.
Cheers, Ava.
Resident witch of LibriVox, channelling
Granny Weatherwax: "I ain't Nice."

--
AvailleAudio.com
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

Ik ben bereid om Henri te doen.
Bart
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
Availle
LibriVox Admin Team
Posts: 22429
Joined: August 1st, 2009, 11:30 pm
Contact:

Post by Availle »

O wat leuk - dank je Bart! 8-)
Cheers, Ava.
Resident witch of LibriVox, channelling
Granny Weatherwax: "I ain't Nice."

--
AvailleAudio.com
Tlaloc
Posts: 305
Joined: November 2nd, 2010, 3:17 am
Location: Haute Savoie France

Post by Tlaloc »

Herman, zou je liever de rollen PLen of het finale toneel, of allebij? Voor je Herman-rol doe ik in ieder geval het PL.
Dag Ava,
Ik doe graag het PL van de rollen (Dat is al een hele boterham :hmm: ). Mag ik het PL van het ganse stuk aan je overlaten?
Herman
Availle
LibriVox Admin Team
Posts: 22429
Joined: August 1st, 2009, 11:30 pm
Contact:

Post by Availle »

Ja is goed!
Cheers, Ava.
Resident witch of LibriVox, channelling
Granny Weatherwax: "I ain't Nice."

--
AvailleAudio.com
Carolin
Posts: 42448
Joined: May 26th, 2010, 8:54 am
Location: the Netherlands
Contact:

Post by Carolin »

ik doe wel nellie. maar het zou even kunnen duren, ik zit weer met hooikoorts en de weervoorspelling heeft het over "mooi" weer :roll:
Carolin
Narana
Posts: 25
Joined: February 14th, 2015, 7:39 am

Post by Narana »

Ik heb een toneel nog nooit gedaan (tot nu toe alleen korte verhaaltjes), maar als er nog een vrouwenrol is, dan zou ik graag mee doen als het mag.
Een knuffel is als een boemerang; je krijgt hem gelijk weer terug.
Availle
LibriVox Admin Team
Posts: 22429
Joined: August 1st, 2009, 11:30 pm
Contact:

Post by Availle »

Bedankt Carolin, Nellie is van jou. Ik wil graag een heel sexy Nellie, dus: "Kurier Dich erst aus!"

Narana, leuk dat je wilt meedoen, dank je! :clap: Ik heb je Marie gegeven, de zuster van Henri, in bedrijven 2 en 3.
Toneelspeelen is niet moeilijk. Als je gewoon gaat lezen, is dat al goed; maar het is beter als je echt gaat een beetje spelen, dus reagieren op wat je meespelers doen en zeggen - en dat staat in de toneel.

Dan nog an het begin van je opname "Marie, gelezen door Narana (of je naam in de catalogus)" zeggen, alsjeblieft. En tussen je lijntjes (dus, wanneer iemand anders spreekt), graag een pauze van een paar seconden laten, dan is het voor Bart makkelijker bij het editen.

Als je nog vragen hebt, laat het me weten!

Veel plezier de dames!
Cheers, Ava.
Resident witch of LibriVox, channelling
Granny Weatherwax: "I ain't Nice."

--
AvailleAudio.com
Narana
Posts: 25
Joined: February 14th, 2015, 7:39 am

Post by Narana »

Prima, leuk! Ik hoop dat ik een goede Marie zal neerzetten.

Even voor de zekerheid:
Is het de bedoeling dat we alleen echt de teksten voorlezen of inspreken die de karakters zeggen of ook de stukjes ertussen die cursief geschreven zijn?
Een knuffel is als een boemerang; je krijgt hem gelijk weer terug.
Availle
LibriVox Admin Team
Posts: 22429
Joined: August 1st, 2009, 11:30 pm
Contact:

Post by Availle »

De cursieve aanmerkingen zijn voor de verteller.

Jij leest alleen dat voor wat je zelf ook spreekt. Maar, als er anwijzingen zijn zoals "Marie (lachend): Ik dacht het niet!" dan mag je hier wel lachen :wink:
Cheers, Ava.
Resident witch of LibriVox, channelling
Granny Weatherwax: "I ain't Nice."

--
AvailleAudio.com
coenders
Posts: 2023
Joined: March 7th, 2008, 12:05 pm
Location: Almelo

Post by coenders »

Hallo Availle,

doe mij maar de verteller, ik lees gewoon alles voor wat cursief gedrukt staat en wat niet nodig is omdat het gewoon toneel aanwijzingen zijn kan dan door de editor worden weggeknipt.

Groetjes Marcel
'Zoo ik iéts ben, ben ik een Hagenaar...' (Louis Couperus)
Stil de Tijd
Post Reply