[COMPLETE][DUTCH] Sprookjes van Grimm -bart

Solo or group recordings that are finished and fully available for listeners
Post Reply
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

Sprookjes Verzameld door de Gebroeders Grimm, deel twee door Wilhelm Grimm (1786 - 1859) and others. Vertaald door Martha van Eeden-Van Vlooten (1856 - 1943)

This project is now complete! All audio files can be found on our catalog page: http://librivox.org/sprookjes-verzameld-door-de-gebroeders-grimm-deel-twee-by-wilhelm-grimm/
De volledige verzameling van sprookjes, die de gebroeders Grimm samenbrachten. In dit tweede deel staan een aantal zeer bekende sprookjes, maar ook sprookjes die tegenwoordig niet meer verteld worden. Niet ieder sprookje is tegenwoordig nog geschikt om aan kleine kinderen verteld te worden. ( Bart de Leeuw)
    1. Hoe je een deel toegewezen krijgt, en 'hoe het hier werkt' Voor het kiezen van een sectie om op te nemen, kijk onder punt 5 hieronder naar de secties. Al de secties zonder namen ernaast zijn 'vrij spel'. Klik op 'Post reply' links bovenaan op het scherm en zeg ons welke sectie je zou willen lezen (gebruik het sectie nummer uit de meest linkse kolom in de lezerslijst, aub). Lees punt 6 tot 8 hieronder voor wat je moet doen voor, tijdens en na het opnemen.
    2. Is opnemen nieuw voor je? Lees onze Beginnersgids
    3. Is er een deadline? Stuur je opname alsjeblieft in binnen 1-2 maanden nadat je de sectie geclaimd hebt (of voor de streefdatum van het project, als dat eerder is). NB - tbv lezers die hun opnames op tijd voltooid hebben, zullen secties die niet binnen 2 maanden klaar zijn automatisch weer vrijgegeven worden, en vervalt je claim, tenzij je op tijd om een verlenging vraagt. De BC beslist of de verlenging verleend wordt. Als het je duidelijk wordt dat het je niet lukt om je sectie te doen, om wat voor reden dan ook, laat het ons weten, dan geven we die weer vrij. Dit is helemaal geen schande; we zijn allemaal vrijwilligers en er kunnen altijd dingen gebeuren. De streefdatum voor voltooiing van dit project is -- .Teken a.u.b. niet te veel in. De opnamen moeten in twee maanden klaar zijn.
    4. Waar vind ik de tekst? Brontekst (lees aub alleen van deze tekst!): http://www.gutenberg.org/ebooks/22555, maar je kunt ook klikken op de naam van het verhaal in het MW.
    5. Kies secties (de nummers in de eerste kolom hieronder)! Als dit je eerste opname voor Librivox is, laat me aub weten onder welke naam of pseudoniem je vermeld wilt worden in de Librivox catalogus. We kunnen ook een link naar een persoonlijke website/blog plaatsen.

      Wil je graag proefluisteren? (PL-ers): lees de Listeners Wanted FAQ voor je begint! (Alleen beschikbaar in het Engels, je kunt ook hier om advies vragen als je twijfelt.) Soort proefluisteren gewenst:
      standard


      Wilt u a.u.b. geen bestanden downloaden van lopende projecten (tenzij u medewerker bent van het project). Onze servers hebben niet voldoende capaciteit om grote hoeveelheden verkeer af te handelen. Wacht tot de voltooiing van het project. Bedankt!

      Magic Window:



      BC Admin
      Genres voor dit project: Children's Fiction/Short works

      Steekwoorden die het boek beschrijven: sprookje

      ============================================
    6. Begin van de opname: Lees de volgende tips voor het opnemen door (in Engels): http://librivox.org/forum/viewtopic.php?p=6427#6430

      Stel je opname-software in op:
      Kanalen (channels): 1 (Mono)
      Bit Rate: 128 kbps
      Sample Rate:: 44.1 kHz
    7. Laat niet meer dan 0.5 tot 1 sec stilte aan het begin van je opname!
      Zorg dat je dit toevoegt aan het begin van je opname:
      Aan het begin van het EERSTE bestand (intro)
      • Hoofdstuk [number] van Sprookjes Verzameld door de Gebroeders Grimm, deel 2. Dit is een LibriVox opname. Alle opnamen van LibriVox zijn vrij van auteursrechten. Voor meer informatie of om vrijwilliger te worden, ga naar librivox PUNT org
      • Als je wilt voeg je toe: Opname door [jouw naam], [stad, je blog of podcast of webadres]
      • Zeg:
        Sprookjes Verzameld door de Gebroeders Grimm. Vertaald door Martha van Eeden-Van Vlooten [TITEL]

      Einde van de opname
      • Zeg aan het einde van de opname:
        Einde van [TITEL]
      • Als je wilt voeg je toe:
        Opname door [jouw naam], [stad, je blog of podcast of webadres]
      • Voeg extra toe bij het einde van het boek:
        Einde van Sprookjes Verzameld door de Gebroeders Grimm, deel 2. Vertaald door Martha van Eeden-Van Vlooten

      Voeg 5 seconden stilte toe aan het einde van je opname, of 10 seconden voor opnamen langer dan 30 minuten!

      Denk er a.u.b. aan om deze draad geregeld na te lezen voor eventuele wijzigingen!
    8. Aan het einde van ELK bestand
      Is ruis-onderdrukking nodig?
      Luister met een koptelefoon naar je opname. Als je een constant achtergrondgeluid (ruis/zoemtoon) hoort, zou je die misschien willen verwijderen. In de nieuwe (gratis) versie 1.3.3 van Audacity zit een sterk verbeterde ruisfilter. Zie deze Engelstalige pagina voor een uitgebreise handleiding.
      Sla de bestanden zo op:
      128 kbps MP3
      sprookjes2_##_grimm_128kb.mp3 (alles in kleine letters) waar ## staat voor het sectie-nummer. (e.g. sprookjes2_01_grimm_128kb.mp3)
    9. Voorbeeld ID3 V2 tags
      (Om meer te weten te komen over ID3-tags: ga naar onze engelstalige wikipagina http://wiki.librivox.org/index.php/What_is_ID3)
      Voeg de volgende tags toe aan je .mp3-bestand (hoe dat moet wordt bepaald door de software die je gebruikt; als je niet weet hoe dat moet, stuur me dan een berichtje). Let op kleine- en hoofdletters.
      Artiest (schrijver): Gebroeders Grimm
      Titel (hoofdstuktitel): [Section title]
      Album (boektitel): Sprookjes Verzameld door de Gebroeders Grimm

      Let niet op de tags Genre en Nummer - deze worden automatisch gevuld tijdens het catalogiseren.
      Overdracht van bestanden (opnamen die klaar zijn) Vergeet niet om een post te maken als je een bestand hebt ingestuurd. Geef ook de lengte op van het bestand (tijdsaanduiding: mm:ss) en de gegeven link
      • Stuur je bestand op met de LibriVox Uploader https://librivox.org/login/uploader
        Image
        (Als je de afbeelding hierboven niet kunt lezen, stuur een berichtje naar een admin)
      • Je zult de MC moeten kiezen; voor dit project is dat: bart - bart
      • Kopieer de link die deze Uploader je geeft in een berichtje in deze forumdraad.
      • Als dit niet werkt, of als je vragen hebt: meer informatie hier (in het Engels): How To Send Your Recording wiki page



      Heb je vragen?
      Plaats hieronder een bericht
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
Availle
LibriVox Admin Team
Posts: 22422
Joined: August 1st, 2009, 11:30 pm
Contact:

Post by Availle »

Oh, wat leuk - mag ik het kortste alsjeblieft?
Cheers, Ava.
Resident witch of LibriVox, channelling
Granny Weatherwax: "I ain't Nice."

--
AvailleAudio.com
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

Alle gegevens zijn er Ava, kies zelf maar!
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
Availle
LibriVox Admin Team
Posts: 22422
Joined: August 1st, 2009, 11:30 pm
Contact:

Post by Availle »

Zelf kiezen...

Nou, dan 28 - De Bijenkoningin graag. Is niet het kortste, maar het mooiste spookje :wink:
Bedankt!
Cheers, Ava.
Resident witch of LibriVox, channelling
Granny Weatherwax: "I ain't Nice."

--
AvailleAudio.com
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

Het staat in het MW Ava. Ga je gang.

Bart
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
ezwa
LibriVox Admin Team
Posts: 8741
Joined: June 15th, 2006, 3:54 pm
Location: Belgium

Post by ezwa »

Dag Bart,

Mag ik "Vrouw Trude"?
Ezwa

« Heureux qui... sait d'une voix légère passer du grave au doux, du plaisant au sévère »
Boileau
« Soyez joyeux dans l'espérance, patients dans la tribulation, persévérants dans la prière. »
Rm 12:12


Envie de lire du dramatique ?
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

Vrouw Trude voor Ezwa.
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
Sarjenka
Posts: 3
Joined: January 25th, 2015, 12:19 pm

Post by Sarjenka »

Graag doe ik hoofdstuk 15, De zes zwanen.

Ik ben hier nieuw. Mbt tot de naam die gebruikt mag worden tijdens publicatie: Sarjenka.

Hartelijk dank!
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

Hallo Sarjenka,
Welkom bij LibriVox.
Heb je al een test gedaan?
Zo niet, dan mag je dit sprookje gebruiken als test. Ik zal het alvast op je naam zetten.
Bart
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
Raaf
Posts: 29
Joined: April 24th, 2013, 5:22 am
Location: Netherlands

Post by Raaf »

Ik zou graag de oude sultan doen!
The divorce rate among my socks is astonishing!
Sarjenka
Posts: 3
Joined: January 25th, 2015, 12:19 pm

Post by Sarjenka »

bart wrote:Hallo Sarjenka,
Welkom bij LibriVox.
Heb je al een test gedaan?
Zo niet, dan mag je dit sprookje gebruiken als test. Ik zal het alvast op je naam zetten.
Bart

Hoi Bart,

Nee, nog geen test gedaan. Ik las dat ik een maand heb om eea te doen. Ik ben me nog even aan het inlezen mbt hoe en wat (ook mbt wat is een test;)) komt allemaal in orde. Enne: dank!!

Groet,
Kitty
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

Raaf wrote:Ik zou graag de oude sultan doen!
Prima!
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
ezwa
LibriVox Admin Team
Posts: 8741
Joined: June 15th, 2006, 3:54 pm
Location: Belgium

Post by ezwa »

Ezwa

« Heureux qui... sait d'une voix légère passer du grave au doux, du plaisant au sévère »
Boileau
« Soyez joyeux dans l'espérance, patients dans la tribulation, persévérants dans la prière. »
Rm 12:12


Envie de lire du dramatique ?
Narana
Posts: 25
Joined: February 14th, 2015, 7:39 am

Post by Narana »

Even voor de zekerheid, aangezien ik overal lees dat het project binnen 1-2 maanden klaar moet zijn en de eerste post al van begin december is: is deze groep nog open voor aanmelding als lezer van een sectie?

Ik ben nieuw als lezer en ik zou me graag opgeven voor een sprookje als dat nog kan.
Kan ik van te voren nog iets doen, behalve een 1-minute test inleveren en daarmee zorgen dat mijn software voldoende is ingesteld?

Alvast bedankt voor jullie tijd.
Een knuffel is als een boemerang; je krijgt hem gelijk weer terug.
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

Hoi Narana,
De genoemde periode geldt vanaf het moment waarop een lezer een sprookje heft geclaimed.
Als je wil meedoen, dan is een test noodzakelijk, maar daarna ben je hier meer dan welkom.
We stoppen pas als alle sprookjes zijn voorgelezen.
Bart
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
Post Reply