COMPLETE [Dutch] Sonnetten van Jacob Winkler Prins -ck

Solo or group recordings that are finished and fully available for listeners
Foon
Posts: 2848
Joined: May 10th, 2018, 2:33 pm

Post by Foon »

Sonnetten door Jacob Winkler Prins (1849 - 1904).

Thisproject is now complete! All audio files can now be found on the catalog page for this project https://librivox.org/sonnetten-by-jacob-winkler-prins/
Jacob Winkler Prins reisde veel en was een schilder. Hij besteedde veel tijd aan heide-ontginning op de Veluwe, om bloemen en planten te kunnen kweken. Als een auteur-schilder schreef hij realistische natuurpoëzie, geinspireerd door Shelley. Deze verzameling van 102 sonnetten was de eerste dichtbundel die hij publiceerde, na zowel onder het pseudoniem Kaspar Brandt als onder eigen naam romannen en verhalen gepubliceerd te hebben. Uit zijn gedichten blijkt duidelijk dat hij met een schilders-oog de wereld om hem heen bekeek en beschreef, en hij ziet de schoonheid in simpele dingen. (Foon)
  • Tekstbron (lees alleen van deze tekst!): http://dbnl.org/titels/titel.php?id=wink011sonn01
  • Gewenste soort van proefluisteren (Lees a.u.b. de PL FAQ): standard

    NOTA BENE: Beste solist, we willen voorkomen dat onze zwaarbelaste server volstroomt met bestanden van projecten die nooit af komen omdat de inspreker verdwenen is. Laat ons daarom alsjeblieft tenminste één keer per maand weten dat je er nog bent, en nog van plan bent het project af te maken. Doe dit door het plaatsen van een berichtje in deze forumdraad. Zelfs als het je niet gelukt is om iets nieuws in te spreken, willen we graag van je horen. Als we drie maanden niets van je gehoord hebben, zou je project omgezet kunnen worden in een groepsproject. Bestanden die je al hebt ingestuurd zullen dan in dat groepsproject gebruikt worden. Als er nog geen bestanden zijn, zal het project verwijderd worden van het forum (neem dan contact op met een admin om te kijken of het hersteld kan worden als je later van gedachten verandert).

    Wilt u a.u.b. geen bestanden downloaden van lopende projecten (tenzij u medewerker bent van het project). Onze servers hebben niet voldoende capaciteit om grote hoeveelheden verkeer af te handelen. Wacht tot de voltooiing van het project. Bedankt!


    Magic Window:



    BC Admin
  • Voeg de volgende tekst toe aan het begin en eind van ieder bestand:
    Laat niet meer dan 0.5 tot 1 sec stilte aan het begin van je opname!
    Aan het begin van het bestand (intro):
    • [titel] door Jacob Winkler Prins, gelezen voor librivox PUNT org [door jou, [datum of locatie of website] als je wilt].



    Einde van de opname:
    • Zeg aan het einde van de opname:
      "Einde van het gedicht. Deze opname is vrij van auteursrechten.
    • Voeg extra toe bij het einde van het boek:
      Einde van Sonnetten, door Jacob Winkler Prins.

    Voeg ~5 seconden stilte toe aan het einde van je opname.
  • Voorbeeld bestandsnaam sonnetten_###_winklerprins_128kb.mp3 (alles in kleine letters) waar ## staat voor het sectie-nummer. (e.g. sonnetten_001_winklerprins_128kb.mp3)
  • Voorbeeld ID3 V2 tags
    Artiest (schrijver): Jacob Winkler Prins
    Titel (hoofdstuktitel): ## - [Section title]
    Album (boektitel): Sonnetten

    Overdracht van bestanden (opnamen die klaar zijn)
    Vergeet niet om een post te maken als je een bestand hebt ingestuurd. Geef ook de lengte op van het bestand (tijdsaanduiding: mm:ss) en de gegeven link
    • Stuur je bestand op met de LibriVox Uploader: https://librivox.org/login/uploader Image
      (Als je de afbeelding hierboven niet kunt lezen, stuur een berichtje naar een admin)
    • Je zult de MC moeten kiezen; voor dit project is dat: Carolin
    • Kopieer de link die deze Uploader je geeft in een berichtje in deze forumdraad.
    • Als dit niet werkt, of als je vragen hebt: meer informatie hier (in het Engels): How To Send Your Recording wiki page
    Heb je vragen?
    Plaats hieronder een bericht
Last edited by Foon on June 14th, 2018, 1:30 am, edited 2 times in total.
Foon - Real life is getting in the way of LV, will be slow until all is back on track, please bear with me!


Readers needed:
Dramatic Reading: The Curious Case of Benjamin Button
Folklore/legends: Arabian Nights Vol. 11
Play: Zeus the Tragedian
Foon
Posts: 2848
Joined: May 10th, 2018, 2:33 pm

Post by Foon »

I was wondering, is there a standardised short version of the intro for poems ("[title] by [author], read for Librivox.org by [reader]") in Dutch?
Foon - Real life is getting in the way of LV, will be slow until all is back on track, please bear with me!


Readers needed:
Dramatic Reading: The Curious Case of Benjamin Button
Folklore/legends: Arabian Nights Vol. 11
Play: Zeus the Tragedian
Carolin
Posts: 42448
Joined: May 26th, 2010, 8:54 am
Location: the Netherlands
Contact:

Post by Carolin »

Hiya, ik kan dit voor je mcen. Een momentje..
Carolin
Carolin
Posts: 42448
Joined: May 26th, 2010, 8:54 am
Location: the Netherlands
Contact:

Post by Carolin »

Alrighttt het mw is klaar. Ik zal zo meteen nog even met wat aanbevelingen terugkomen :)
Carolin
Foon
Posts: 2848
Joined: May 10th, 2018, 2:33 pm

Post by Foon »

Super, dankjewel! Ik ga dit weekend eens kijken of ik alle info in de MW kan krijgen.
Foon - Real life is getting in the way of LV, will be slow until all is back on track, please bear with me!


Readers needed:
Dramatic Reading: The Curious Case of Benjamin Button
Folklore/legends: Arabian Nights Vol. 11
Play: Zeus the Tragedian
Carolin
Posts: 42448
Joined: May 26th, 2010, 8:54 am
Location: the Netherlands
Contact:

Post by Carolin »

hiya, nog even over de intros/outros. volgens mij is er nog geen nederlands template, dus alle vrijheid voor jou om er eentje te maken :D

ik zou gewoon het volgende voorstellen:

"[titel] door Jacob Winkler Prins, gelezen voor librivox.org [door jou, [datum of locatie of website] als je wilt]."
[gedicht]
"einde van het gedicht (of einde van [titel], als je dat mooier vind). Deze opname is vrij van auteursrechten."

dit is geknutseld uit de engelse versie en de nederlandstalige disclaimer. nederlands is niet mijn moedertaal, misschien kan jij dit dus nog mooier laten klinken. maar het gaat in ieder geval om deze informatie :)
Carolin
Foon
Posts: 2848
Joined: May 10th, 2018, 2:33 pm

Post by Foon »

Klinkt helemaal goed, ik heb het aangepast en alle 102 titels in de MW gezet :D Volgens mij ben ik er helemaal klaar voor!
Foon - Real life is getting in the way of LV, will be slow until all is back on track, please bear with me!


Readers needed:
Dramatic Reading: The Curious Case of Benjamin Button
Folklore/legends: Arabian Nights Vol. 11
Play: Zeus the Tragedian
Carolin
Posts: 42448
Joined: May 26th, 2010, 8:54 am
Location: the Netherlands
Contact:

Post by Carolin »

We hebben nog geen dpl maar ik had even de tijd om naar de eerste twee gedichtjes te luisteren, en ze zijn pl ok :thumbs: mooie start!
Carolin
Foon
Posts: 2848
Joined: May 10th, 2018, 2:33 pm

Post by Foon »

Carolin wrote: June 1st, 2018, 10:50 pm We hebben nog geen dpl maar ik had even de tijd om naar de eerste twee gedichtjes te luisteren, en ze zijn pl ok :thumbs: mooie start!
Dankjewel! :D

Ik ben van plan om me er langzamerhand doorheen te werken terwijl ik andere dingen doe. Merk dat ik het Nederlands toch best lastig vind haha, ik spreek het te weinig tegenwoordig, en al helemaal als het zo ouderwets is.. M'n stem is het niet gewend! :lol:
Foon - Real life is getting in the way of LV, will be slow until all is back on track, please bear with me!


Readers needed:
Dramatic Reading: The Curious Case of Benjamin Button
Folklore/legends: Arabian Nights Vol. 11
Play: Zeus the Tragedian
Foon
Posts: 2848
Joined: May 10th, 2018, 2:33 pm

Post by Foon »

Ik heb ook even een post gemaakt in Listeners and Editors Wanted. :)
Foon - Real life is getting in the way of LV, will be slow until all is back on track, please bear with me!


Readers needed:
Dramatic Reading: The Curious Case of Benjamin Button
Folklore/legends: Arabian Nights Vol. 11
Play: Zeus the Tragedian
Foon
Posts: 2848
Joined: May 10th, 2018, 2:33 pm

Post by Foon »

Halfway there :D
Foon - Real life is getting in the way of LV, will be slow until all is back on track, please bear with me!


Readers needed:
Dramatic Reading: The Curious Case of Benjamin Button
Folklore/legends: Arabian Nights Vol. 11
Play: Zeus the Tragedian
Carolin
Posts: 42448
Joined: May 26th, 2010, 8:54 am
Location: the Netherlands
Contact:

Post by Carolin »

:thumbs:
Carolin
Foon
Posts: 2848
Joined: May 10th, 2018, 2:33 pm

Post by Foon »

Uploaded a few more, 65/102 done.
Foon - Real life is getting in the way of LV, will be slow until all is back on track, please bear with me!


Readers needed:
Dramatic Reading: The Curious Case of Benjamin Button
Folklore/legends: Arabian Nights Vol. 11
Play: Zeus the Tragedian
Foon
Posts: 2848
Joined: May 10th, 2018, 2:33 pm

Post by Foon »

Carolin,

I just realised I've numbered the sections in the filenames with ## instead of ### (e.g. _01_ instead of _001_). Will this be problematic? Should I rename 1-99 and reupload?
Foon - Real life is getting in the way of LV, will be slow until all is back on track, please bear with me!


Readers needed:
Dramatic Reading: The Curious Case of Benjamin Button
Folklore/legends: Arabian Nights Vol. 11
Play: Zeus the Tragedian
Foon
Posts: 2848
Joined: May 10th, 2018, 2:33 pm

Post by Foon »

Also, I'm done recording. Is there anything I can do to speed up finding a listener?
Foon - Real life is getting in the way of LV, will be slow until all is back on track, please bear with me!


Readers needed:
Dramatic Reading: The Curious Case of Benjamin Button
Folklore/legends: Arabian Nights Vol. 11
Play: Zeus the Tragedian
Post Reply