[DUTCH]Dombey en Zoon door Charles Dickens -ba

Solo or group recordings that are finished and fully available for listeners
Post Reply
coenders
Posts: 2023
Joined: March 7th, 2008, 12:05 pm
Location: Almelo

Post by coenders »

[dutch]Dombey en Zoon door Charles Dickens (1812 - 1870) . Vertaald door C.M. Mensing. ( - ).
This project is now complete! All audio files can be found on our catalog page: http://librivox.org/dombey-en-zoon-by-charles-dickens/
De trotse Dombey, eigenaar van het handelskantoor 'Dombey en zoon', heeft zich als doel in zijn leven gesteld zich in zijn bedrijf te laten opvolgen door zijn zoon. Pas nadat hij zijn zoon, zijn geld, zijn vrouw, zijn tweede vrouw en zijn bedrijf is kwijtgeraakt ontdekt hij wat belangrijk in het leven is. Een roman over trots en vrouwenemancipatie. Samenvatting door Marcel Coenders
  • Streefdatum: 2012-dec-01
  • Brontekst (lees aub alleen van deze tekst!): http://archive.org/details/DombeyEnZoon
  • Soort proef-luisteren (PL) gewenst: standard (lees de Listeners Wanted FAQ voor je begint! (alleen beschikbaar in het Engels, je kunt ook hier om advies vragen als je twijfelt)

    NOTA BENE: we willen voorkomen dat onze zwaarbelaste server volstroomt met bestanden van projecten die nooit af komen, omdat de inspreker verdwenen is - laat ons daarom alsjeblieft tenminste 1 keer per maand weten dat je er nog bent, en nog van plan bent het project af te maken - door een berichtje in deze forumdraad - zelfs als het je niet gelukt is om iets nieuws in te spreken. Als we al drie maanden niets van je gehoord hebben, zou je project omgezet kunnen worden in een groepsproject. Bestanden die je al hebt ingestuurd zullen dan in dat groepsproject gebruikt worden. Als er nog geen bestanden zijn, zal het project verwijderd worden van het forum (neem dan contact op met een admin om te kijken of het hersteld kan worden als je later van gedachten verandert).

    Wilt u a.u.b. geen bestanden downloaden van lopende projecten (tenzij je medewerker bent van het project). Onze servers hebben niet voldoende capaciteit om grote hoeveelheden verkeer af te handelen. Wacht tot de voltooiing van het project. Dank je wel!

    Magic Window:



    BC Admin

    Genres voor dit project:
    psychology, romance, sea-stories

    Steekwoorden voor dit project:
  • Laat niet meer dan 0.5 tot 1 sec stilte aan het begin van je opname
    Vergeet niet de volgende tekst toe te voegen aan het begin en eind van je opname:

    Begin van opname (Intro)
    • "Hoofdstuk [nummer] van Dombey en Zoon. - Dit is een Librivox opname. Alle Librivox opnamen zijn vrij van auteursrechten. Voor meer informatie, of om je aan te melden als vrijwilliger, ga naar librivox PUNT org"
    • Als je wilt, voeg je toe:
      "Opname door [your name]"
    • Zeg:
      " Dombey en Zoon , door Charles Dickens . Vertaald door C,M. Mensing. [Hoofdstuk]"


    Voor de tweede en volgende secties mag je ook kiezen voor de ingekorte versie van de intro:
    • "Hoofdstuk [nummer] van Dombey en Zoon door Charles Dickens . Vertaald door C,M. Mensing. Deze Librivox opname is vrij van auteursrechten."
    • Als je wilt, voeg je toe:
      "Opname door [your name]"
    • Voeg toe als het van toepassing is:
      "[Titel van hoofdstuk]"
    Einde van opname
    • Zeg aan het eind van de opname:
      "Einde van [Sectie titel]"
    • Als je wilt kun je toevoegen:
      "Opname door [your name], [plaatsnaam, je blog, podcast of website]"
    • Aan het eind van het boek, voeg hieraan toe:
      "Einde van Dombey en Zoon , by Charles Dickens . Vertaald door C,M. Mensing. "

    Voeg 5 seconden stilte toe aan het einde van je opname, of 10 seconden voor opnamen langer dan 30 minuten!
  • Voorbeeld van naam van mp3-bestand:
    dombeyenzoon_###_dickens.mp3 (helemaal in kleine letters), op de ## het sectienummer invullen. (b.v. dombeyenzoon_001_dickens.mp3)
  • Voorbeeld van ID3 V2 tags
    Titel: ### - [Titel van sectie]
    Artiest: Charles Dickens
    Album: Dombey en Zoon

    Transfer van bestanden (voltooide opnames)
    Plaats aub altijd een berichtje in deze forumdraad als je een bestand ingestuurd hebt.
    Zorg dat je naast de link ook de duur van de opname vermeldt (bestandsduur: mm:ss).
    • Gebruik aub de LibriVox Uploader:
      http://librivox.org/login/uploader
      Image
      (Als je de afbeelding hierboven niet kunt lezen, stuur een berichtje naar een admin)
    • Je zult de MC moeten kiezen; voor dit project is dat: yy - yyyyy
    • Kopieer de link die deze Uploader je geeft in een berichtje in deze forumdraad
    • Als dit niet werkt, of als je vragen hebt: meer informatie hier (in het Engels): How To Send Your Recording wiki page.
Last edited by coenders on January 3rd, 2013, 12:49 am, edited 5 times in total.
'Zoo ik iéts ben, ben ik een Hagenaar...' (Louis Couperus)
Stil de Tijd
coenders
Posts: 2023
Joined: March 7th, 2008, 12:05 pm
Location: Almelo

Post by coenders »

Hallo,

een nieuw boek van Charles Dickens in het Nederlands

Pauline C wordt DPL'er

Groetjes Marcel
'Zoo ik iéts ben, ben ik een Hagenaar...' (Louis Couperus)
Stil de Tijd
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

Over naar Going Solo alweer.
O ja, helaas: een samenvatting van de Bibliotheek is niet toegestaan en eigenlijk willen we ook geen wikipedia-samenvatting meer, omdat zij recent hun copyrightregels hebben gewijzigd.
Er zal dus (later) iets nieuws moeten komen.

Bart
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

Cover geplaatst.
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
coenders
Posts: 2023
Joined: March 7th, 2008, 12:05 pm
Location: Almelo

Post by coenders »

Hallo one-armed Bandit,

Hoewel je nu zwaar gehandicapt bent, heb je toch maar weer een prachtige en zeer toepasselijke cover geproduceerd. :clap: :clap:

Lukt het allemaal een beetje om jezelf te genezen? Pauline werkt nu bij de thuiszorg als schoonmaakster, dus als je een goede schoonmaakzuster nodig hebt ..............

Groetjes Marcel.
'Zoo ik iéts ben, ben ik een Hagenaar...' (Louis Couperus)
Stil de Tijd
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

Daar zeg ik geen nee op! Stuur haar maar langs.

Het gaat overigens best wel redelijk. Ik kan elke dag weer wat meer. Alleen forceer ik het soms een beetje en dat doet het weer pijn al is het goed uit te houden. Het enige is, dat ik nu het gevoel heb dat ik helemaal geen vakantie heb gehad. Daar baal ik wel van.

Bart
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

Handmatig typen van de hoofdstuktitels is niet meer nodig Marcel. Tricia heeft een methode gevonden om de onzichtbare karakters toch zichtbaar te krijgen. Overigens ben ik nog steeds bereid om de tags voor je te maken tijdens het catalogiseren.

Bart
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
coenders
Posts: 2023
Joined: March 7th, 2008, 12:05 pm
Location: Almelo

Post by coenders »

coenders wrote: [dutch]Dombey en Zoon door Charles Dickens (1812 - 1870) . Vertaald door C.M. Mensing. ( - ).

Image
De trotse Dombey, eigenaar van het handelskantoor 'Dombey en zoon', heeft zich als doel in zijn leven gesteld zich in zijn bedrijf te laten opvolgen door zijn zoon. Pas nadat hij zijn zoon, zijn geld, zijn vrouw, zijn tweede vrouw en zijn bedrijf is kwijtgeraakt ontdekt hij wat echt belangrijk in het leven is. Een roman over trots en vrouwenemancipatie.

Charles Dickens was in dit opzicht weer behoorlijk zijn tijd vooruit. Sinds 1983 (meer dan een eeuw na de publicatie van Dombey en zoon!) wordt er in Nederland geen verschil meer gemaakt tussen mannelijke en vrouwelijke 'troonopvolgers'.

Samenvatting door Marcel Coenders
  • Streefdatum: 2012-dec-01
  • Brontekst (lees aub alleen van deze tekst!): http://archive.org/details/DombeyEnZoon
  • Soort proef-luisteren (PL) gewenst: standard (lees de Listeners Wanted FAQ voor je begint! (alleen beschikbaar in het Engels, je kunt ook hier om advies vragen als je twijfelt)

    NOTA BENE: we willen voorkomen dat onze zwaarbelaste server volstroomt met bestanden van projecten die nooit af komen, omdat de inspreker verdwenen is - laat ons daarom alsjeblieft tenminste 1 keer per maand weten dat je er nog bent, en nog van plan bent het project af te maken - door een berichtje in deze forumdraad - zelfs als het je niet gelukt is om iets nieuws in te spreken. Als we al drie maanden niets van je gehoord hebben, zou je project omgezet kunnen worden in een groepsproject. Bestanden die je al hebt ingestuurd zullen dan in dat groepsproject gebruikt worden. Als er nog geen bestanden zijn, zal het project verwijderd worden van het forum (neem dan contact op met een admin om te kijken of het hersteld kan worden als je later van gedachten verandert).

    Wilt u a.u.b. geen bestanden downloaden van lopende projecten (tenzij je medewerker bent van het project). Onze servers hebben niet voldoende capaciteit om grote hoeveelheden verkeer af te handelen. Wacht tot de voltooiing van het project. Dank je wel!

    Magic Window:



    BC Admin

    Genres voor dit project:
    psychology, romance, sea-stories

    Steekwoorden voor dit project:
  • Laat niet meer dan 0.5 tot 1 sec stilte aan het begin van je opname
    Vergeet niet de volgende tekst toe te voegen aan het begin en eind van je opname:

    Begin van opname (Intro)
    • "Hoofdstuk [nummer] van Dombey en Zoon. - Dit is een Librivox opname. Alle Librivox opnamen zijn vrij van auteursrechten. Voor meer informatie, of om je aan te melden als vrijwilliger, ga naar librivox PUNT org"
    • Als je wilt, voeg je toe:
      "Opname door [your name]"
    • Zeg:
      " Dombey en Zoon , door Charles Dickens . Vertaald door C,M. Mensing. [Hoofdstuk]"


    Voor de tweede en volgende secties mag je ook kiezen voor de ingekorte versie van de intro:
    • "Hoofdstuk [nummer] van Dombey en Zoon door Charles Dickens . Vertaald door C,M. Mensing. Deze Librivox opname is vrij van auteursrechten."
    • Als je wilt, voeg je toe:
      "Opname door [your name]"
    • Voeg toe als het van toepassing is:
      "[Titel van hoofdstuk]"
    Einde van opname
    • Zeg aan het eind van de opname:
      "Einde van [Sectie titel]"
    • Als je wilt kun je toevoegen:
      "Opname door [your name], [plaatsnaam, je blog, podcast of website]"
    • Aan het eind van het boek, voeg hieraan toe:
      "Einde van Dombey en Zoon , by Charles Dickens . Vertaald door C,M. Mensing. "

    Voeg 5 seconden stilte toe aan het einde van je opname, of 10 seconden voor opnamen langer dan 30 minuten!
  • Voorbeeld van naam van mp3-bestand:
    dombeyenzoon_###_dickens.mp3 (helemaal in kleine letters), op de ## het sectienummer invullen. (b.v. dombeyenzoon_001_dickens.mp3)
  • Voorbeeld van ID3 V2 tags
    Titel: ### - [Titel van sectie]
    Artiest: Charles Dickens
    Album: Dombey en Zoon

    Transfer van bestanden (voltooide opnames)
    Plaats aub altijd een berichtje in deze forumdraad als je een bestand ingestuurd hebt.
    Zorg dat je naast de link ook de duur van de opname vermeldt (bestandsduur: mm:ss).
    • Gebruik aub de LibriVox Uploader:
      http://librivox.org/login/uploader
      Image
      (Als je de afbeelding hierboven niet kunt lezen, stuur een berichtje naar een admin)
    • Je zult de MC moeten kiezen; voor dit project is dat: yy - yyyyy
    • Kopieer de link die deze Uploader je geeft in een berichtje in deze forumdraad
    • Als dit niet werkt, of als je vragen hebt: meer informatie hier (in het Engels): How To Send Your Recording wiki page.
'Zoo ik iéts ben, ben ik een Hagenaar...' (Louis Couperus)
Stil de Tijd
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

Nog één?
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
coenders
Posts: 2023
Joined: March 7th, 2008, 12:05 pm
Location: Almelo

Post by coenders »

Hallo Bart,

Tja dit psychotherapeutische boek (althans psychotherapeutisch voor een zoonloze vader, en congnitief inferieure man - althans t.o.v. mevrouw Coenders) is op één hoofdstuk na geveld. Of ik dat vandaag nog af krijg is maar de vraag want mijn geliefde dochter Pauline is een echte kerel die met groter gemak 40 Km loopt dat deze oude knar die nu redelijk in de gruzels ligt.

Groetjes Marcel
'Zoo ik iéts ben, ben ik een Hagenaar...' (Louis Couperus)
Stil de Tijd
coenders
Posts: 2023
Joined: March 7th, 2008, 12:05 pm
Location: Almelo

Post by coenders »

Hallo Bart,

Dombey en zoon (en dochter en kleindochter) is voltooid.
Op naar onze wederzijdsche vriend.


Groetjes Marcel
'Zoo ik iéts ben, ben ik een Hagenaar...' (Louis Couperus)
Stil de Tijd
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

Ik ben gestart met de catalogisering.
Door een computercrash kan ik nu even geen covers (af)maken (ik ben al het basismateriaal en alle ontwerpen kwijt!) en geen m4b's maken. Daar wordt aan gewerkt, maar dat kan wel vier weken duren!

Bart
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

HELP

Bestand nummer 26 staat niet op onze server!

Bart
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
coenders
Posts: 2023
Joined: March 7th, 2008, 12:05 pm
Location: Almelo

Post by coenders »

bart wrote:HELP

Bestand nummer 26 staat niet op onze server!

Bart
Maar nu wel !! :oops: :oops:

En sterkte met alle computer kwellingen. :( :(

Groetjes Marcel
'Zoo ik iéts ben, ben ik een Hagenaar...' (Louis Couperus)
Stil de Tijd
bart
LibriVox Admin Team
Posts: 7618
Joined: February 16th, 2009, 9:17 am
Location: Utrecht, the Netherlands
Contact:

Post by bart »

This project is now complete! All audio files can be found on our catalog page: http://librivox.org/dombey-en-zoon-by-charles-dickens/

Zo, daar is ie dan.

Ik heb meteen door de zure appel heen gebeten en toch een cover en een M4B gemaakt.
De pdf van de cover is niet geweldig. Als het datarecoverybedrijf de originele cover nog kan terugvinden, zal ik de PDF opdaten.
De M4B is er ook, maar daar moet ik nog uitvogelen hoe die op de wiki-pagina te plaatsen.
LbriVox.nl moet ook nog worden geupdate.

Bedankt Marcel en Pauline.

Bart
Alle Nederlandstalige projecten op de Librivox Boekenplank
Post Reply